Există hub-uri în București care arată chiar mai bine decât sediile unor mari corporații
În general, spațiile de co-working și shared offices au fost asociate freelancerilor și start-up-urilor. Practic, cineva la început de drum, cu un buget redus, dar care avea nevoie de un mediu decent de lucru, se orienta către un hub. Acest hub putea fi într-o clădire veche, cu finisaje de bază și servicii rudimentare, dar care răspundea nevoilor lui.
În timp, aceste spatii au evoluat, de la a oferi o simplă masă de lucru, până în prezent, când poate oferi servicii integrate. Multe spatii de co-working arată acum chiar mai bine decât sediile marilor companii din București:
- sunt situate în clădiri de clasa A.
- oferă servicii de recepție.
- paza 7/24.
- curățenie.
- internet de mare viteza, imprimante.
- bucătării, apă, cafea.
- săli de întâlniri, spatii pentru discuții unu la unu sau teleconferințe.
- birouri private la cheie.
Cum pot companiile mari să beneficieze de flexibilitatea serviciilor de co-working?
Pe lângă îmbunătățirile legate de aspectul și funcționalitatea acestor spații, s-a lucrat și la automatizarea unor procese. Astfel, unele spații de co-working folosesc platforme care integrează toate serviciile într-o singura aplicație. Poți așadar în câteva secunde să:
- plătești direct din aplicație.
- rezervi o sală de întâlniri.
- anunți când ajunge un invitat.
- facturezi automat.
- folosești mesageria internă.
- generezi coduri de acces în spațiu.
- folosești imprimanta.
Lucrurile devin și mai interesante când co-working-ul despre care vorbim face parte dintr-un lanț de spații similare. Astfel, este posibil ca, fiind membru a unui hub, să ai acces un număr de ore sau zile pe lună, în celelalte spații din grup (aflate chiar și în orașe sau țări diferite).
Acesta reprezintă un avantaj major pentru cineva care are nevoie de flexibilitate și care are întâlniri în mai multe zone din oraș sau țară. Fiind membru unui astfel de hub, poate lucra într-un alt spațiu aflat în zona în care este în acel moment.
Manageri din Corporații lucrează periodic din hub-urile aSpace!
Poate te gândești că e interesant, doar că nu e pentru tine. Cum poți tu, angajat într-o multinaționala, cu drept de WFH (work from home) să nu lucrezi de acasă, ci dintr-un spațiu de co-working?
Mulți angajați, de la entry level până la top management, simt nevoia să iasă din birou și să se retragă într-un loc (până nu demult, singura varianta era în cafenele) pentru a putea lucra în liniște, feriți de distragerile și task-urile ad-hoc, care nu fac decât să te întrerupă din ce îți dorești să realizezi cu adevărat.
Doar în spatiile noastre avem 3 astfel de directori generali, cu firme de la 60 la 500 angajați, care preferă să fie periodic, pentru câteva ore, departe de echipele lor. În acest mod, se pot concentra pe strategii, evaluări, rapoarte, dezvoltarea afacerii și așa mai departe. Astfel, acești antreprenori nu mai lucrează în afacere, ci la afacere!
Calculul de “profitabilitate” al investiție este extrem de simplu. Pentru un birou mic închiriat cu câteva sute de euro pe lună, șansele sunt extrem de mari ca o persoană din top management care utilizează acest birou să genereze idei noi care să valoreze milioane de euro sau să vină cu moduri de optimizare ale costurilor care să salveze sute de mii de euro pentru companie.
Proiectele speciale au nevoie de spații speciale!
În multe corporații, există echipe care abordează un sistem de lucru ”agile”. Aceste echipe sunt în general formate din angajați de la mai multe departamente, puși laolaltă pentru proiecte speciale, pentru o perioadă limitată de timp.
Astfel de proiecte sunt des întâlnire în firmele mari, iar cele mai multe din ele preferă să mute acel departament sau echipă într-un spațiu dinafara sediului sau biroului principal. În acest mod, echipele se pot concentra în totalitate noului proiect, fără distragerile de zi cu zi dintr-un birou de tip clasic, open-space.
Până la urmă, fiecare firmă mare este formată din firme mici, sau departamente care la rândul lor sunt formate din indivizi. Datorita tehnologiei, tot mai mulți dintre ei pot lucra remote, fără să mai fie necesară prezența permanentă a întregii echipe sub același acoperiș.
Astfel, dacă sediul companiei este în Pipera, iar angajatul locuiește în zona Ștefan cel Mare, lucrând să presupunem într-un birou din sectorul 2 (unde este aSpace Eminescu), acesta ar putea salva o ora de drum și stres în fiecare zi, fapt care ar crește atât satisfacția, cât și productivitatea acestuia.
Work from home aSpace este un serviciu aSpace, prin care companiile mari pot oferi angajaților posibilitatea de a lucra din oricare locație aSpace, un anumit număr de zile pe lună, în funcție de planul ales.
Pentru mai multe detalii despre programul nostru corporate, intră pe www.aspace.ro/corporate sau trimite-ne un email pe office@aspace.ro pentru o ofertă personalizată.
Numai de bine,
Echipa aSpace
Comentarii recente